Med anledning av branschutvecklingen och hårdnad konkurrens är Epiroc inne i en förflyttning. Bolaget vill inte enbart uppfattas som en stark och teknologifokuserad produktleverantör, utan som en marknadsledande aktör med spetskompetens – och en affärspartner som erbjuder smarta lösningar vad gäller total ägandekostnad.
När vi tog fram det nya redaktionella konceptet för tidningen låg fokus på att visa upp Epirocs kompetens och bredd. Läsaren får bland annat exempel på hur bolaget jobbar nära sina kunder och hur dess djupa kunskap kan spara stora pengar åt dem. Även förmågan att ligga i framkant och ta fram hållbara lösningar lyfts fram. Varje nummer har en temadel där ett ämne som kopplar till Epirocs verksamhet blir belyst från olika håll.
Efter att ha tagit fram det redaktionella konceptet började vi producera tidningen. Tidningen översätts till bland annat engelska och spanska, ges idag ut i 45 länder och har fått mycket god respons, både internt och externt.
Mining & Construction blev nominerad till Årets Kundtidning B2B i Publishingpriset 2019.
Till toppen