Vi ersätter de frilagda porträttbilderna med levande bilder där människornas karaktär och utstrålning präglar porträtten. De större intervjuerna får ett artikelupplägg med citatrubriker, faktarutor och fetade ingångar för ökad läsbarhet.
”Vi satsar verkligen på vår årsredovisning som i huvudsak är det enda PR-materialet som vi tar fram. I år är vi väldigt stolta över alla tre produktioner! Den nya formen och det redaktionella förhållningssättet blev ett stort lyft. Vi har fått många positiva kommentarer om att den är snygg, stilren och läsvärd. Innehållet är lättare att ta till sig och vd:arna på våra helägda bolag porträtteras på ett jättefint sätt i både bild och text. Så här fin årsredovisning har vi aldrig haft tidigare!”
Katarina Rautenberg, Controller & Compliance manager på Investment AB Latour
GULD i Svenska Designpriset 2019
Juryns motivering: "För ett inspirerande hantverk som förmedlar, kvalitet, noggrannhet och nyfikenhet, som ger ett bolagsvärde långt över de siffror som uppgiften är att redovisa."
GULD i Publishingpriset 2019
Juryns motivering: "För en begriplig årsredovisning med läckert omslag, sober färgskala och fin typografi."