Efter att ha analyserat beteenden i digitala kanaler, vad gäller både branschen och personer som konsumerar hantverksöl, tog vi fram en innehållsstrategi för Craftbeer.se. Den landade i ett varumärkesarbete där en ny grafisk identitet togs fram och sajten blev dels till ett webbmagasin och dels en beställningsdel, där man kan köpa öl via Systembolagets beställningssortiment. 
I magasinet kan besökaren bland annat läsa nyheter och reportage, få tips på öl och mat och möta människorna bakom ölen. Innehållet i webbmagasinet visar att hantverksöl inte är ”svårt” eller märkvärdigt, utan handlar om ett förhållningssätt till smaker och bryggande. Hantverksöl är kul och lekfullt och ska vara värt att lägga några kronor extra på.
EDIT: Galatea har sedan vårt arbete genomgått en omfattande omorganisering och och materialet och utseendet på nuvarande Craftbeer.se är inte producerat av oss.
Craftbeer.se blev nominerad till Årets Web på Publishingpriset 2017.
Till toppen